RSS

4.3.10

Ο κ. Ευρωπαίος και τα παιδιά μου

Αυτή την εβδομάδα κάναμε τα σχετικά κείμενα με το Ταχυδρομείο. Η ηρωίδα του βιβλίου μας μαθαίνει ότι ο θείος της της έστειλε ένα δέμα και πρέπει να πάει να το παραλάβει. Στο δέμα ο θείος έχει βάλει κι ένα γράμμα, γιατί, τώρα πια, η ηρωίδα ξέρει να γράφει και να διαβάζει, οπότε... μπορούν να αλληλογραφούν. Η κυρία ρώτησε αν και σε ποιον θα 'θελαν να στείλουν κάποιο γράμμα. Ο Σέρτζιο είπε πως του έλειπε η γιαγιά του, η οποία ζει στη Ρουμανία. Κι έτσι... αποφασίσαμε να γράψουμε όλοι μαζί ένα γράμμα στη γιαγιά. Και φυσικά, η κυρία ξαναείπε για τα ταχυδρομεία, για τα γράμματα, για τους φακέλους και τα γραμματόσημα, για αποστολείς και παραλήπτες. Τα είχε ξαναπεί την ημέρα των Ταχυδρομείων και τότε με το γράμμα προς τον Αϊ-Βασίλη, αλλά τώρα τα 'λεγε και... επίσημα.

Και τι καλύτερο από το εποπτικό υλικό στην τάξη;! Η κυρία πετάχτηκε ως το ταχυδρομείο να παραλάβει ένα μεγάλο φάκελο με πολλά γραμματόσημα. Φυσικά δεν κρατήθηκε, το άνοιξε αμέσως, αλλά μόλις χτύπησε το κουδούνι για μάθημα, αφήσαμε ό,τι κάναμε και ασχοληθήκαμε με το εποπτικό υλικό μας.

-Μας έστειλαν γράμμα;
-Μας έστειλαν γράμμααααααααααααααααααα!!!
-Για εμάς είναι; Ποιος το έστειλε; ήταν οι πρώτες ερωτήσεις.

Ο κύριος Ευρωπαίος, που καθόταν αναπαυτικά μέσα στο φάκελο, αφού ξετσαλάκωσε το μπλε κουστούμι και ίσιωσε το κίτρινο μαντίλι στην τσέπη του, είπε... Καλημέρα στα πρωτάκια μου! Ήρθε να τους πει για τη δημιουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τρόπο απλό και κατανοητό, παραμυθένιο! Ειλικρινά τα κέρδισε με την πρώτη ματιά! Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με την πρωτότυπη εικονογράφηση! Ξετρελάθηκαν με τους υπέροχους σελιδοδείχτες! Εντυπωσιάστηκαν από ένα βιβλίο ξεχωριστής μορφής και αισθητικής.


Βλέποντας τον κύριο Ευρωπαίο, ένα αγοράκι μου αναφώνησε: "Είναι ταχυδρόμοοοος!!!" κι η κυρία γέλασε επισημαίνοντας: "Μέσα έπεσες!" Μόνο που... Ταχυδρόμος είναι ο δημιουργός του κυρίου Ευρωπαίου!
Ένα κοριτσάκι παρατήρησε: "Κυρία, ωραίος είναι!", βλέποντας τη φωτογραφία του συγγραφέα κι η κυρία... ψόφησε στο γέλιο λέγοντας: "Το 'χω υπόψη μου!" :)

Ύστεραν ήρθαν και οι φοβερές ιδέες:
-Κυρία, να του γράψουμε κι εμείς ένα γράμμα!!! (είχαμε μόοοοολις μάθει πώς να το κάνουμε!)
-Ναι! Και να του στείλουμε και ζωγραφιές!!!!
-Τις καλύτερές μας!!! (όσο γι' αυτό... είμαι βέβαιη!)

Η κυρία είπε με τεράστιο χαμόγελο και πολλή υπερηφάνεια: "Εντάξει, όπως θέλετε, αλλά ΑΦΟΥ διαβάσουμε το βιβλίο, εντάξει;" και τα παιδιά έδειξαν να συμφωνούν και να θαυμάζουν τους σελιδοδείχτες στους τοίχους.

Σήμερα τα παιδιά ενθουσιάστηκαν στη θέα του χάρτη της Ευρώπης που έφερα στην τάξη. Οι ερωτήσεις έπεσαν βροχή και αμέσως ζήτησαν να τους διαβάσω τον "κύριο Ευρωπαίο" που τους έδειξα χθες!

-Το παραμύθι πότε θα μας το διαβάσεις;
-Να μην κάνουμε Μελέτη, να διαβάσουμε αυτό!
-Θα μας βάλεις και το χάρτη κάπου να τον έχουμε έτοιμο για αύριο;

Χαμογελώ ευχαριστημένη. Μωρά μου!!! Να μεγαλώσετε θέλετε και βιάζεστε πολύ.

Όμως το βιβλίο "ο κύριος Ευρωπαίος και η παρέα του" δεν αναφέρεται μόνο σε μικρούς αλλά και σε μεγάλους αναγνώστες. Θα ήμουν, ειλικρινά, ευτυχής αν είχα στα χέρια μου αυτό το βιβλίο από πέρσι, όταν δίδασκα στην ΣΤ' για την Ευρωπαϊκή Ένωση. Αλλά και πρόπερσι, που δίδασκα στην Ε' για το ίδιο θέμα, είμαι σίγουρη πως αυτό το βιβλίο θα μου 'λυνε τα χέρια! Αναζητήστε το και θα δείτε και οι ίδιοι ότι πρόκειται για μια πολύ όμορφη δουλειά!

Στο συγγραφέα του, Νίκο Νυφούδη, να ευχηθώ τα καλύτερα για το έργο του! Πολλά συγχαρητήρια για τη δουλειά του και πολλές πολλές εκδόσεις ακόμα! :)

7 χεράκια ψηλά:

Coula είπε...

Μου θυμισες την δική μου δασκάλα στο δημοτικό.
Ήταν τόσο γλυκιά σαν και σένα και έκανε τα πάντα για να μας εξάψει την φαντασία και να μας δείξει το κόσμο μέσα από εκείνη.
Νιώθω πολυ περήφανη που ίσως αύριο τα παιδιά μου (δεν έχω ακόμη) θα έχουν τέτοιες δασκάλες.
Φιλιά πολλά
και τα σέβη μου

marilia είπε...

Coula, υπάρχει πολύ και καλό υλικό στον κλάδο. Αρκεί να 'χουν οι γονείς μάτια και μυαλά ανοιχτά. Ο ενθουσιασμός μπορεί εύκολα να κατηγορηθεί και η καλή πρόθεση να θεωρηθεί "εκ του πονηρού". Το καλό είναι ότι εγώ... δεν πολυκαταλαβαίνω απ' αυτά και κάνω ό,τι θεωρώ καλύτερο για τα μικρά, χωρίς να αποκλείω, φυσικά, το ενδεχόμενο του λάθους.

Σ' ευχαριστώ για την ψήφο εμπιστοσύνης. :)

nameless1-2 είπε...

Πλέον κάνω κι εγώ μάθημα σε ένα κοριτσάκι του δημοτικού!!! Θα της το πάρω, μήπως τη βοηθήσει λιγάκι μ' όλα αυτά τα ακαταλαβίστικα πράγματα...

marilia είπε...

nameless1-2, στο συστήνω ανεπιφύλακτα! Κι αν δεν το βρεις στα βιβλιοπωλεία, μπορείς να το παραγγείλεις από εδώ.

Άννα είπε...

Καλά ε φαινεται τελειο!!!
Καλο Σαββατοκυριακο μπουμπου

Ασκαρδαμυκτί είπε...

Πολύ γουστάρω να σε ρωτήσει κανένα μαθητούδι "κυρία δασκάλα, αυτός ο κύριος Ευρωπαίος έχει καμία σχέση με τους Γερμανούς που σκότωσαν τον παπού μου στο Μάλεμε το 1941;"...

marilia είπε...

Αννούλα, είναι τέλειο! Αναζήτησέ το και θα δεις κι εσύ! :)

Ασκαρδαμυκτί, θα του απαντούσα ευχαρίστως ότι είναι οι απόγονοί τους, όπως ακριβώς κι εμείς είμαστε οι απόγονοι της άλλης πλευράς. Και θα συνέχιζα με διαπολιτισμικό, αντιρατσιστικό μάθημα και δραστηριότητες. Αν είχα και κανένα κακό Τοτό στην τάξη, σαν κι εσένα, θα... του έδινα το μέιλ του συγγραφέα για τα περαιτέρω! χι! ;)